top of page

When summer ends..


En.. De vakantie is alweer voorbij! Het is alweer een paar weken geleden sinds mijn laatste blog. Om eerlijk te zijn heb ik in de zomervakantie niet veel blogs geschreven omdat ik niet veel dingen deed om iets over te vertellen. Toch heb ik wel weer een aantal dingen te vertellen!

De vakantie. De vakantie is alweer voorbij.. Deze vakantie ging echt zo snel. Ik heb bijna 3 maanden vakantie gehad, maar het voelde als 3 weken. In de 'echte' zomervakantie heb ik zoals iedereen weet een weekje naar Mallorca geweest en heb ik gewerkt. Ik heb ook een paar leuke dagen gehad waarin ik samen met mijn vriendje aapjes ben gaan kijken in de Apenheul en ik heb samen met mijn zusje en mijn vriendje appeltaart en koekjes gebakken en een paar keer gezwommen. De Apenheul was heel druk, maar ook heel erg leuk! We hadden zelfs een paar kleine babyaapjes gespot we super schattig vonden! De appeltaart en de koekjes bakken was ook heel leuk en gezellig! Ik heb ook samen met mijn vriendje nog gevierd dat we alweer een jaar samen waren. We zijn samen gaan uit eten. We wilden eigenlijk naar het pannenkoekenhuis maar dat zat helaas helemaal vol. Gelukkig vonden we snel daarna een leuke plek om te eten en we hebben erg genoten!

Als je me vraagt naar het hoogtepunt van mijn vakantie, hoef ik daar niet lang over na te denken. Zonder twijfel het weekje Mallorca! Alles was daar zo fijn, chill en relaxed. Ik hoefde niks, ik mocht alles en alles was perfect! Bijna geen angsten en gedachten en veel leuke dingen gedaan!

Volgend jaar wil ik zeker weer op vakantie gaan!

School. Afgelopen dinsdag begon voor mij officieel het nieuwe schooljaar alweer! Het eerste jaar van een nieuwe opleiding begint altijd met een introductieweek.

Toen ik voor het eerst hoorde over de introductieweek twijfelde ik heel erg of het wel iets voor mij was. Zoveel studenten bij elkaar, allemaal op een plek. Na even twijfelen heb ik me toch opgegeven voor de introductieweek omdat ik vond dat ik het op z'n minst moest proberen.

Op dinsdag moesten we om half 11 op school zijn. We kregen een praatje en werden ingedeeld in groepjes. Ik kende maar 1 meisje en daarbij zat ik eerst niet in het groepje. Gelukkig ben ik niet meer zo bang om voor mezelf op te komen en regelde ik dat ik wel bij haar in het groepje mocht. We maakte kennis met ons groepje en onze papa en mama, kregen een shirt en 's middags begon de spellenmiddag. Onze mama was heel fanatiek en wilde alle spelletjes winnen, maar door de hitte waren we als groepje niet heel erg fanatiek. Het was wel een leuke middag waarin ik al een paar van mijn studiegenoten heb leren kennen. Na de spellenmiddag was het voor mij genoeg geweest en ben ik lekker naar huis gegaan. Ik had er nog aan zitten denken om te blijven overnachten in Eindhoven net zoals de rest van mijn studiegenoten maar dit leek me toch niet zo'n heel goed idee. Ik moet niet teveel tegelijk willen. Het was toch best wel een vermoeiende dag.

Op woensdag moest ik om kwart voor 12 in de stad van Eindhoven zijn. Mijn groepje zat bij de McDonald's en met z'n allen zijn we naar het Stadhuisplein gegaan. Mijn groepje had 's ochtends petjes gekocht zodat we elkaar goed konden herkennen en we echt een groep waren. Op het Stadhuisplein konden we kennis maken met verschillende algemene studentenverenigingen. Samen met het meisje wat ik al kende heb ik op een rustig plekje zitten kijken naar alle drukte. 's Middags gingen we naar het studentensportcentrum in Eindhoven om kennis te maken met verschillende studentensportverenigingen in Eindhoven. Omdat het zo warm was, werd dit niet echt veel gedaan en hebben we vooral liggen zonnen. Daarna ben ik samen met het meisje wat ik al kende naar Asten gegaan om samen te eten en een ijsje te halen. We hebben daarna nog TV gekeken en daarna heb ik haar weer naar Eindhoven gebracht. Al bij al was het een hele leuke dag!

Op donderdag stond Purple Festival op het programma. Dit was de laatste dag van de introductieweek. Ik was eigenlijk van plan om even te gaan kijken, maar ik ben niet gegaan. Heel veel mensen bij elkaar en meer dan 30 graden is niet echt een gezellige plek voor mij. Ik heb lekker buiten een boek gelezen en voor ik het wist was het boek uit. Binnen een middag! 's Avonds heb ik nog de loting gekeken voor de Champions League. Ik hoop dat PSV het iets beter doet tegen Rostov dan Ajax, maar heel veel slechter dan Ajax kan bijna niet.. Ook is mijn vriendje nog op bezoek gekomen en hebben we samen TV gekeken.

Ik heb gisteren ook een mail gekregen met daarin de klassenindeling, en ik was blij! Ik zit in de klas bij het meisje waarmee ik woensdag zo'n leuke middag had gehad!

Vanaf maandag begint school echt. Of ik er zin in heb? Ja! Of ik er vertrouwen in heb dat ik het kan? Ja! Of het me gaan lukken? Ja!

Want ik ben een kleine superheld!

Nu ga ik nog even een paar dagen genieten van mijn laatste dagen vakantie!

Liefs, Michelle


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Er zijn nog geen tags.
bottom of page