top of page

Human..


Vandaag wil ik het in mijn blog hebben over muziek. Ik heb vroeger altijd heel veel naar muziek geluisterd, ook samen met mijn zusjes. En ja, ook wij waren fan van K3. Ik denk dat we nu alle 3 nog alle liedjes zo mee kunnen zingen, hoe beschamend dat ook is.. ;)

Op de Havo en het VMBO moest ik thuis vaak dingen doen waarvoor ik me moest concentreren. Ik merkte dat ik me niet zo goed kan concentreren zonder dat er muziek aan staat. Zo kan ik bijvoorbeeld niet lezen of leren zonder muziek op de achtergrond. Als ik lees of leer zonder muziek, ben ik heel snel afgeleid. Daarom heb ik dan altijd muziek aan staan.

Toen ik naar het MBO ging moest ik voortaan met de bus naar school. Vanuit het station moest ik nog een stukje lopen naar school. Bussen zijn vaak best druk, zeker met allemaal reizende studenten. Ik heb in de afgelopen 5 jaar daarom niet vaak gereisd zonder dat ik mijn oortjes bij had. Ik moet er niet aan denken om al dat gezever om me heen te horen. Ik weet nog wel dat ik 1 keer mijn oortjes vergeten ben en dat ik na die dag zeker wist dat ik ze nooit meer wilde vergeten! Die dag moest ik om 07:45 met de bus mee en volgens mij was het een maandag. Ik erger me sowieso op maandag aan alles en iedereen dus was het helemaal vervelend dat ik mijn oortjes vergeten was. En geluk als ik altijd heb, zat ik ook nog voor 2 vriendinnen die elkaar wel 10x moesten laten weten hoe vervelend ze het wel niet vonden dat het weer maandag was en dat ze weer naar school moesten. Eerlijk gezegd.. Ik vond het ook jammer dat het weer maandag was en helemaal dat ik ook nog eens het geluk had om voor deze 2 'leuke' mensen te zitten. Bedankt, mijn oortjes vergeet ik nooit meer!

Maar goed.. Sinds ik mijn angststoornis heb, is muziek nog veel belangrijker voor me geworden, ook in de bus. Als ik in de bus zit, zet ik mijn muziek aan en kan ik me afsluiten van alles. Dit doe ik ook op andere drukke plekken omdat ik er dan niet aan denk dat het zo druk is. Ik merk ook dat sommige liedjes me rust brengen door goed te luisteren naar de tekst. Een van die liedjes is 'Human' van Christina Perri. De tekst is Engels, maar ik heb er een eigen Nederlandse vertaling van gemaakt. Dit heb ik gedaan omdat ik het echt een heel erg mooi liedje vind en omdat ik mezelf heel erg herken in de tekst. Ik wil ook alles altijd goed doen, maar soms heb ik er genoeg van.

Human.

Ik kan mijn adem inhouden. Ik kan mijn mond houden. Ik kan wakker blijven voor een paar dagen, Als dat is wat ik wil.

Ik kan de nummer 1 zijn. Ik kan altijd glimlachen. Ik kan lachen en dansen. Me helemaal geven als dat is wat ik wil.

Ik kan het.

Ik kan het. Ik kan het.

Maar ik ben ook maar een mens. En ik als ik val krijg ik schrammen. Ik ben ook maar een mens. En ik breek soms iets als ik val.

Veel woorden in mijn hoofd. Veel gevoelens in mijn hart. Ik kan mezelf motiveren en daarna opeens instorten. Want ik ben ook maar een mens.

Ik kan mezelf aanzetten. Ik kan een machine zijn. Ik kan de wereld dragen, Ik kan alles zijn als dat is wat ik wil.

Ik kan het. Ik kan het. Ik kom er wel doorheen.

Ik kan zoveel hebben. Totdat ik genoeg heb gehad.

Maar ik ben ook maar een mens. En ik als ik val krijg ik schrammen. Ik ben ook maar een mens. En ik breek soms iets als ik val.

Veel woorden in mijn hoofd. Veel gevoelens in mijn hart. Ik kan mezelf motiveren en daarna opeens instorten. Want ik ben ook maar een mens.

I'm only human..

Liefs, Michelle


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
Er zijn nog geen tags.
bottom of page